The battle of the leave-ins!

Droog (of krullend) haar vraagt enorm veel verzorging. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik moet altijd een leave-in in mijn handdoekdroog haar kneden alvorens naar buiten te gaan.

Leave-ins zijn dus heel belangrijk in mijn leven, ze bepalen eigenlijk mijn dag. En ik deel jullie graag mee welke leave-ins werken en welke niet.

Leave ins

Ik begin met mijn favorietje van januari – februari, de Schwarzkopf Hair Repair Rescue!

Schwarzkopf Repair Rescue

Deze leave-in is een crème die echt waar, het haar niét verzwaard. Deze crème zorgt ervoor dat mijn krullen mooi samenpakken en ik geen statisch haar heb. Ik kreeg het een aantal maanden geleden tijdens dag van de klant en ik aangezien hij nu bijna op is, ga ik deze in de toekomst zeker opnieuw kopen.
Hij kost tussen de 10-11 EUR voor 75 ml. Hij is in België te koop in verschillende groothandels, bijvoorbeeld de Pro Duo.

Mythic oil

De Mythic Oil van L’oréal heb ik al een tijdje in mijn kast. Ik gebruik hem wanneer ik merk dat mijn haar niet genoeg krult of er dof uitziet. Het is een verzorgende olie voor alle haartypes en ik kan deze olie meerdere keren gebruiken tussen 2 wasbeurten. Hij maakt dus mijn haar niet vettig. Ik had al eerder complimenten gekregen dat mijn haar mooi glanst, toen ik deze aanhad. Dus het is een topper. Ik heb geen last van de siliconen in het product, maar ik weet dat het voor sommigen wel hinderlijk is.
Voor 125 ml betaal je ongeveer 20 EUR. Te koop bij groothandels.

Kiko curly serum

De Curly Hair serum van KIKO is mijn minst favoriete leave-in. Hij verzorgt mijn haar oppervlakkig. Dus de lengtes zijn wel zacht maar mijn punten zijn zeer droog en voelen een beetje stug hiermee. Ik gebruik hem dus niet veel meer maar ik ga hem wel ooit opgebruiken!
Deze serum heeft mij maar 5-6 EUR gekost dus eigenlijk kan ik niet klagen.

Kerastase Elixir Ultime

Dit is mijn nieuwe favoriet vanaf de Schwarzkopf Hair Repair op is. Deze Kérastase Elixir Ultime kreeg ik in de Deautybox van Februari. Ik breng deze aan op nat haar en wikkel mijn haar nog even in mijn handdoek. Als ik mijn handdoek een halfuurtje later weghaal is mijn haar zoooo zacht! Het product verzorgt mijn haar en geeft mijn krullen een leuke boost.

Kérastase Oleo Curl

Dan heb ik hier voor jullie mijn ALL TIME Favoriet! Tadadadadaaaaaa… Ik gebruik dit product dagelijks nadat ik één van bovenstaande leave-ins gebruikte en koop deze opnieuw en opnieuw. De Kérastase Oléo curl. Dé leave in die de agressieve haarmousse vervangt. Mousse droogt mijn haar uit, ook al zit er geen alcohol in dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Deze créme verzwaart mijn krullen niet, brengt vocht in, ruikt superlekker en zorgt ervoor dat mijn krullen niet klitten maar gewoon soepel en zacht op mijn schouders liggen.
Deze créme kost 25 EUR maar is het echt zo waard. Deze is te koop op verschillende webshops zoals deze. (ik heb er nog niets gekocht maar ben het wel van plan, ze hebben vaak acties) en bij sommige kapperszaken die werken met Kérastase.

Zoals jullie merken heb ik duurdere leave-ins die niet bij de Kruidvat of Etos te vinden zijn. Die producten werken niet goed voor mij. Ik betaal graag meer voor kwaliteit want droog haar heeft dit echt nodig. Na een aantal maanden merk je verschil en wil je gewoon nooit iets anders.

Wat zijn jullie favorietjes? Waar zweer je bij? Laat het mij zeker weten!

Volgen jullie mij al op bloglovin?

5 gedachtes over “The battle of the leave-ins!

  1. melfortune zegt:

    Lijken me erg fijne producten! Zelf gebruik ik de Mythic Oil shampoo van L’Oréal, ook een aanrader 🙂
    x

    Like

Reacties zijn gesloten.